پیج رنک و ارتباط آن با سئو


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان روشهای افزایش سئو سایت و آدرس seo24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 34
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 2
:: بازدید ماه : 94
:: بازدید سال : 256
:: بازدید کلی : 9196

RSS

Powered By
loxblog.Com

پیج رنک و ارتباط آن با سئو
سه شنبه 20 مهر 1395 ساعت 11:48 | بازدید : 446 | نوشته ‌شده به دست رضا کریم زاده | ( نظرات )

پیج رنک گوگل چیست؟

پیج رنک گوگل، سیستمی است که برای اولین بار در دانشگاه استنفورد به عنوان یک پروژه تحقیقاتی در مقطع دکترا، توسط فردی به نام لری پیج توسعه یافت (الان متوجه می شوید که عبارت پیج رنک از کجا الهام گرفته شده؟!). پروژه تحقیقاتی لری پیج بر اساس کاوش بر روی خواص ریاضیاتی سیستم لینک دهی در دنیای مجازی بود. او روشی را تعریف کرد که هر لینکی در وب سایت را مورد بررسی قرار می دهد و به هر کدام امتیازی می بخشد. در این سیستم هر لینک از یک وب سایت به عنوان یک رای شناخته می شود. داشتن لینک از وب سایت های محبوب، ارزش بالاتری نسبت به سایت های معمولی دارد.

 

 

 

پیج رنک یک سایت چگونه تعیین می شود؟

پیج رنک گوگل توسط یک فرمول ریاضی اختصاصی مشخص می شود و بازاریابی محتوا که در آن، تمام لینک هایی که به یک سایت داده شده اند، به عنوان یک رای محسوب می شوند. در حقیقت، سایت شما با سایر سایت هایی که محتوا و کلمات کلیدی یکسان دارند، مقایسه می شود و میزان محبوبیت آن ارزیابی می شود. برای تبلیغات گوگل هر چه تعداد لینک های یک سایت بیشتر باشد و این لینک ها از سایت های محبوب و ارزشمند به دست آمده باشند، آن سایت می تواند رتبه بهتری در موتور جستجوی گوگل کسب کند.

افزایش پیج رنک گوگل - فرمول محاسبه پیج رنک گوگل

گفته می شود گوگل با استفاده از این فرمول، پیج رنک یک سایت را محاسبه می کند.

به همین خاطر کسب بک لینک از دیگر سایت ها بسیار مهم است. هر رای یا لینکی که به سایت شما داده می شود در تعیین ارزش سایت به موتور جستجوگر کمک خواهد کرد. با اینحال تنها تعداد لینک هایی که سایت شما دریافت می کند مهم نیست. گوگل به دنبال لینک های خوب و با کیفیت می گردد و ارزش سایت هایی که به شما لینک داده اند را بررسی می کند. به عنوان مثال، زمانی که از یک سایت مهم با محبوبیت بالا لینک دریافت می کنید، شانس اینکه در نتایچ گوگل رتبه بندی بالاتری کسب کنید، بیشتر خواهد شد.

پیج رنک و ارتباط آن با سئو

سئو سایت شما بیشتر از هر چیزی به این موضوع بستگی دارد که آیا کاربران می توانند از طریق کوئری های جستجو در موتور های جستجوگر به راحتی آن را پیدا کنند یا خیر. اگر پیج رنک سایتتان بالا باشد، احتمال دیده شدنش در موتورهای جستجوگر بیشتر می شود. در این شرایط، در نتایج اول صفحه جستجو خواهید بود. به همین منظور باید تا حد امکان تلاش کنید که وب سایتتان پیج رنک بالایی را به دست آورد.

خب، حتماً از خود می پرسید چگونه می توان پیج رنک و بهبود رتبه الکسا در  گوگل را افزایش داد؟ همانند سایر کسب وکارها، سایت شما باید دارای استراتژی بازاریابی مناسبی باشد. در مورد پیج رنک این موضوع به این معنی است که نه تنها باید توجه ویژه ای مشتریان دست به نقد خود را داشته باشید، بلکه باید توجه آن دسته از وب سایت هایی که می خواهید به شما لینک دهند را نیز جلب کنید.

اگر سایت شما دارای محتوا و سئوی داخلی فوق العاده است (کلمه کلیدی، متا تگ و …)، باید استراتژی را برای آن در نظر بگیرید تا توسط کاربران دیده شود. در ادامه به برخی از استراتژی های لینک بیلدینگ اشاره می کنیم که می تواند در به دست آوردن پیج رنک بالاتر به شما کمک کند:

  • وب سایت خود را دایرکتوری های ارزشمند و الکسا و محبوبی همچون یاهو، Dmoz یا Citysearch قرار دهید. از قرار دادن سایت خود در لینک فارم ها (مزارع لینک) پرهیز کنید. این سایت ها لینک های ارزشمندی برای شما فراهم نمی کنند.
  • سعی کنید محتوایی داشته باشید که توسط سایت های نقد و بررسی معتبر و قابل اعتماد، مورد بررسی قرار می گیرد. نقد و بررسی های غیر پولی بهترین روش برای دریافت لینک محسوب می شوند.
  • سایر وب سایت های موجود را بررسی کنید و از آنها بخواهید به سایت شما لینک بدهند. سرمایه گذاری مشترک یک روش خوب برای تبادل لینک محسوب می شود.
  • به انجمن های آنلاینِ محبوب بپیوندید و کامنت های با ارزشی در پُست های مرتبط آنها ارسال نمایید. شما می توانید در بحث های موجود شرکت کنید و در میان این بحث ها به سایت خود لینک دهید. مطمئناً دیگر کاربران نیز اگر از مطالب شما لذت ببرند، به سایت شما لینک خواهند کرد. (هر چند به خاطر داشته باشید که کامنت گذاری بیش از حد می تواند وب سایت شما را به گوگل پنالتی دچار کند).
  • مقالات خود را در سایت های محبوبِ ثبتِ مقاله منتشر کنید و لینکی به سایت خود بدهید.
  • مقالاتی را بنویسید که بتواند توجه افراد را به خود جلب کند. چنین مقالاتی می توانند منبع ارزشمندی برای افراد باشند. اگر یکی از مقالات یا پُست های وبلاگ شما توسط شبکه های اجتماعی پربازدید به اشتراک گذاشته شود، نه تنها بک لینک قدرتمندی دریافت می کنید بلکه افزایش خوبی در ترافیک سایتتان خواهید داشت.

آیا می توان پیج رنک گوگل را دستکاری کرد؟

از آنجایی که پیج رنک گوگل الگوریتمی بر مبنای کلمات کلیدی هایپرلینک هایی است که به سایت داده می شود، بسیاری از وبمسترها و شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو تلاش می کنند سایت هایی با پیج رنک بالا را به فروش برسانند. بنابراین وبمسترها می توانند با پرداخت مبلغی مناسب، لینکی را از سایتی محبوب و معتبر خریداری کنند که این موضوع نه تنها باعث افزایش ترافیک سایتشان می شود، بلکه رتبه گوگل شان را نیز افزایش چشمگیری خواهد داد.

اگرچه خرید لینک ممکن است یک استراتژی بازاریابی خوب محسوب شود، اما گوگل به شدت با آن برخورد می کند و اگر متوجه این موضوع شود وبمستر را جریمه خواهد کرد. دلیل اصلی برای این سخت گیری، این است که خرید و فروش لینک می تواند باعث دسنکاری نتایج گوگل شود و همین موضوع از ارزش و اعتبار الگوریتم رتبه بندی گوگل می کاهد. اگر گوگل متوجه شود یک وبمستر برای افزایش پیج رنک خود، اقدام به خرید و فروش لینک کرده است، از ارزش سایت می کاهد یا به طور کلی آن را جریمه می کند. در این شرایط ممکن است پیج رنک شما به صفر کاهش پیدا کند یا سایتتان Sandbox شود. به این معنی که سایت شما در هیچ یک از نتایج جستجوی گوگل نشان داده نخواهد شد.

البته روش های قانونی برای خرید لینک وجود دارد. یک وبسمتر باید صفت Nofollow را به HTML لینکی که در سایت خود قرار می دهد، اضافه کند. این کار به وبمسترها اجازه می دهد لینک های قانونی را خرید و فروش کنند بدون اینکه به سیستم پیج رنک، آسیبی وارد نمایند.




:: برچسب‌ها: پیج رنک , الکسا , بهبود الکسا , سئو ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: